HTML

Címkék

advent (2) ajándék (2) alkohol (4) ascii (1) átverés (5) auto (1) barkács (2) barkácsolás (13) benzin (1) bizarr (12) bringa (1) bűvész (4) cipő (1) cipőfűző (1) computer (4) csomó (1) design (4) egyensúlyozás (1) érdekes (1) érdekesség (60) étel (19) ezermester (3) fenyőfa (1) firefox (2) fürdetés (2) gasztró (3) gasztro (6) gazdaságos (2) geek (2) gondolatébresztő (6) gondolkodás (1) google (1) gyerek (1) gyorsétterem (1) hajtogatás (18) halloween (11) hasbeszélő (1) hasznos (24) háztartás (1) hellókarácsony (12) hipermarket (1) hogyan (40) hogyan ne (8) horror (1) hülyeség (38) humor (41) húsvét (4) internet (6) iq (1) iroda (3) ivás (2) játék (3) jelmez (4) karácsony (13) kép (23) képek (7) kocsi (2) kötés (1) kreatív (1) kultúra (3) kütyü (1) lebegés (1) link (26) lista (11) macska (3) másnaposság (1) megmondás (2) mikró (3) moonwalk (1) morbid (3) munka (1) művészet (2) naiv ügyfél (1) nevetés (1) ninja (1) nyakkendő (1) origami (4) pápa (1) papír (12) pénz (2) pia (4) poén (13) póló (2) ragasztás (6) ragasztó (1) recept (6) rendőr (1) repülő (2) rózsa (1) ruha (4) ruházat (1) szex (1) találmány (1) tánc (1) tejóég (12) tesco (1) teszt (1) tévé (1) tipp (36) tippek (2) tojás (4) tök (1) tökfaragás (1) toyota (1) trükk (19) túlélés (3) újság (1) valentin (1) vásárlás (3) vicces (13) video (37) videó (12) yamaha (1) youtube (13) zene (2) zombi (1) Címkefelhő

2007.09.26. 18:04 Arikel

Hogyan szabaduljunk meg a másnaposságtól, ha már van?

Megesik, hogy az előző, Hogyan kerüld el okosan a másnaposságot? című bejegyzésben foglaltak kivitelezése zátonyra fut a tivornya közepette, és másnap az ember némi gravitációs nehézségekkel küzdve próbálja a koponyája belsejébe vert vasszögek útjából félrerázni az agyát.
Ilyenkor jönnek jól a következő tippek, melyek használata 78%-al csökkenti a hagyományos másnaposság tüneteit.

- Ébredés után igyál rengeteg vizet, és ha tudsz, egyél tésztát vagy kenyeret, ropit, valamilyen szénhidrátot. Az erőleves, a szénsavmentes sportitalok, pezsgőtabletták és gyümölcslevek (főképp citrusfélékből, a C-vitamin segít gyorsabban lebontani az alkoholt) is jók, mikor a szervezet lemerült tartalékait kíméletesen kell újratölteni.

- Még és még és még igyál vizet. Abban az orvosok és részegek (és részeg orvosok) többsége egyetért, hogy a rengeteg folyadék gyógyít ilyenkor. Lehet, hogy nem valami kellemdús feladat macskajajosan legyűrni egy krigli vizet, viszont meg fogod utána köszönni.

- Ha lent tudod tartani, gyümölcsöket (pl. banán az jó) és fehérjét is ehetsz, ezek szintén csökkentik az utórengéseket. Ősi népi források javasolják a kovászos uborkát vagy annak levét is, ami állítólag a sótartalom miatt nem hülyeség.

- Bármit iszol vagy eszel, lehetőleg ne legyen se túl hideg, se forró, mert a sajgó gyomor rosszul fogadja a szélsőségeket.

- Fejfájásra a hideg borogatást próbáld ki. Egyszerre csak maximum 10 percig hagyd fent, aztán tarts egy kis szünetet. A friss levegőre menni is jótékony némelyek esetében, de mivel gyakran süt odakint a nap, ez problémás lehet.

- Mozogj! Még ha úgy is érzed, mintha acélrudakkal ütögetnék a tarkódat meg a gyomorszájadat, kelj fel és járkálj, végezz tornagyakorlatokat, esetleg kocogj egyet. Serkented ezzel a vérkeringést az egész szervezetedben, az izzadás által pedig a pia is gyorsabban távozik. (Az intenzívebb testmozgás hatására termelődő endorfinok jobb kedvre derítenek, ezt ivászat nélkül is lehet alkalmazni!)

- Aludj, amennyit csak tudsz! Több pihenéssel érheted csak el ugyanazt a töltöttségi szintet, mint nem-alkoholos állapotban.

- Inkább ne vegyél be gyógyszert! Sok fájdalomcsillapítót nem szabad alkohollal keverni, ahhoz meg épp úgysem látsz elég jól, hogy el tudd olvasni az apró betűs orvosi javaslatot a doboz oldalán.

- Ne igyál kávét, teát, koffeines cuccokat továbbra se! Inkább próbáld feltölteni kiszáradt szervezeted sok folyadékkal, mert minél több dehidratáló hatású koffeint iszol meg, annál szarabbul érzed majd magad hosszútávon.

- Nézd át az empirikus tapasztalataikat megosztó hozzászólók tippjeit, melyek az előző ilyen témájú bejegyzéshez érkeztek. Rengeteg használható ötletet adtak, ezúton is köszönet mindenkinek a hozzájárulásért!


De igazából az ezen posztban olvasható tippek nem garantálnak semmit. Alapvetően mindenkinek más jön be, örök igazság az, hogy nem vagyunk egyformák, nem isszuk ugyanazt, más mennyiségektől hányunk, és a másnaposságunk se biztos, hogy elmúlik attól, ami a szomszédnak már 26 éve mindig bejön. Az emberiség szép, színes sokaságában az egyetlen egyetemes megoldás másnaposság ellen az, ha nem iszunk alkoholt, de az meg milyen lenne már.

1 komment

Címkék: tipp alkohol másnaposság pia ivás


A bejegyzés trackback címe:

https://hogyanfu.blog.hu/api/trackback/id/tr19177350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hash · http://hash.freeblog.hu 2007.09.30. 13:58:46

a koviubis módszer hatékonyságát meg tudom erősíteni, az egyetlen probléma az vele, hogy a földön nincs annyi kovászosuborka(lé), ami az én másnapos gyomromnak elég lenne (mondjuk amúgy is nagy rajongója vagyok ennek a savanyúságnak)